subota, 7. siječnja 2017.

Benedikt XVI: Papa nije vladar, nego vrhovni sluga vjere

Ovaj blog proslavio je jučer 8 godina postojanja. O ovoj obljetnici posebno bih istaknuo i zahvalio svim gostujućim autorima koji su slali svoje tekstove i tako bitno pomogli kvaliteti bloga. Otprilike sam pobrojao preko 30 autora. Neki od njih sudjelovali su sa samo jednim člankom, a drugi su ih slali više desetaka. Možda sam samo nekoliko puta baš zamolio da mi se napiše prijevod ili članak koji bih htio objaviti. Velika većina objavljenih tekstova su njihova vlastita inicijativa, skroman i nepoznat rad koji su obavljali ne očekujući nikakav uzvrat od ljudi.

Hvala vam, poštovani suradnici! Neka vas Bog blagoslovi za trud koji ste uložili i na ovom blogu.

Učinilo mi se najprigodnije da uz ovaj rođendan bloga također objavim prijevod koji mi je poslao jedan gostujući autor.


Ne treba prilagođavati vjeru čovjeku, nego čovjeka vjeri

Crkva Kristova nije izgrađena na ljudskoj samovolji, niti na samovolji biskupa ili papa, nego se temelji na Božjoj objavi. Krist je svojim apostolima prenio svećeničke ovlasti kako bi ljude vodili Bogu, a nije im prenio pravo mijenjati njegov božanski nauk ili svete sakramente (u koje spada i Ženidba). Ni papa nije vladar koji je iznad vjere, njego njezin vrhovni sluga. Katolički filozof Dietrich von Hildebrand napisao je da on drži najvećom zabludom našega vremena da se vjera treba prilagoditi čovjeku, a ne čovjek vjeri.

Papa Benedikt izjavio je u svojoj knjizi intervjuu „Gott und die Welt“ o tome sljedeće: „Papa pri tome nije vrhovni vladar – od Grgura Velikoga on se naziva 'sluga slugu Božjih' – nego bi trebao biti, tako to uobičavam izreći, jamcem poslušnosti da Crkva ne može činiti što želi. Sam papa ne može reći, Crkva to sam ja ili Predaja to sam ja, nego baš suprotno, on je vezan, on utjelovljuje ovu vezanost Crkve... Papa također nije organ preko kojega se može, tako reći, dozvati neka druga Crkva, nego je zaštitni bedem protiv samovolje. Spomenut ću jedan primjer: iz Novoga zavjeta znamo da je sakramentalni, izvršeni (konzumirani) brak neraskidiv, nedjeljiv. Sada postoje usmjerenja koja kažu da to papa, dakako, može promijeniti. Ne, on to upravo ne može promijeniti.“

Izvor: http://www.kathnews.de/benedikt-xvi-der-papst-ist-nicht-herrscher-sondern-oberster-diener-des-glaubens

Broj komentara: 6:

  1. Poštovanom blogeru Tomi i svim njegovim suradnicima od srca veliko hvala za sve postove kojima su nam približili istinu, ljepotu i vjernost svetoj tradiciji Katoličke Crkve. Primite blizanci i svi suradnici iskrenu čestitku! Služite dalje Gospodinu baš kako vas na to pozivaju i riječi pape Benedikta, a iznad svega sam Gospodin! On neka vas čuva i vodi na vašem životnom putu i u radu za blog!

    OdgovoriIzbriši
  2. Odgovori
    1. U jednom od odgovora u toj knjizi Ratzinger spominje mit o Krišni. Kaže da je taj mit jako važan za međureligijski dijalog i da postoje zapanjujuće usporednice između njega i povijesti o Isusu. Ja sam nedavno pročitao knjigu "Jesu li sve religije iste?" Zaviše Kačića Alesića i nisam u njezinom poglavlju u kojem se govori o Krišni našao ništa ni o kakvim paralelama s Isusom. Naprotiv. Ali evo koju sam paralelu sam otkrio:
      Isus je ogladnjevši i ne našavši na lisnatoj smokvi ništa osim lišća prokleo tu smokvu te je odmah usahnula. Učinio je to da pokaže što će zadesiti one koji samo izgledaju živi, ali ne donose ploda. A Krišna je kad mu je perač rublja na njegovu zamolbu odbio pokloniti lijepu odjeću odrubio tom peraču glavu, šakom, da pokaže što tko može, smije i mora.
      M. P.

      Izbriši
    2. Ovaj intervju s P. Seewaldom donosi neke detalje o knjizi koja je nastala iz bilješki za biografiju o Benediktu, a posebno je zanimljivo da su razgovore započeli prije objave o odreknuću. Preporučam čitanje knjige, ako ništa onda zato jer je zbog formata vrlo lako i brzo čitljiva, a ima i lijepih i poticajnih misli i zanimljivih informacija, iako su po meni prethodne knjige razgovora zanimljivije i općenito bolje napravljene.

      Izbriši
  3. Hvala Toma, možeš li svoj osobni osvrt dati na nju? Čujem različite verzije priče od toga da knjiga nije baš nešto do toga da je jako dobra i da papa emeritus govori o tome kako se razbolio.... Znam da je najbolje kupiti i sam provjeriti... Zanima me ako možeš osobni osvrt učiniti, ako si ju pročitao...

    Petr

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nisam citao, ali autor gore linkane recenzije obicno pise vrlo korektne i dobro obrazlozene tekstove.

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.