utorak, 20. siječnja 2015.

Bud Bogu hvala po vàs vik, što kèrstjanin sam katolik.



        Katolik.

Ja kèrstjanin sam katolik,
  A sveta cèrkva mi je mati:
I hvala Bogu po vàs vik,
  Što joj se sinom smijem zvati;
Pred svim ju světom ja priznam
I věru svoju na glas dam.
  Bud Bogu hvala po vàs vik,
  Što kèrstjanin sam katolik.

Što běše od Sina javljeno,
  Od apoštolah na glas dano,
Od svetih otác' učeno,
  U cèrkvi do sad sačuvano:
To 'e meni vazda pravilo
I činah věčno měrilo.
  Bud Bogu hvala po vàs vik,
  Što kèrstjanin sam katolik.

Sin Božji cèrkvi glavu dà,
  Da věrni u jedno budu sbjeni,
I sgradu svoju sazidà
  Na protivnoj pram paklu stěni.
O stup te stěne podupèrt
U podkušanju stojim tvèrd.
  Bud Bogu hvala po vàs vik,
  Što kèrstjanin sam katolik.

Prava je cèrkve biljega,
  Da 'e vazda stalna, vazda ista,
U navěštjanju Višnjega
  Svedj nepotajna, javna, čista:
A prepiranje i proměna
Bludnje su ina imena.
  Bud Bogu hvala po vàs vik,
  Što kèrstjanin sam katolik.

U knjigah slovo mèrtvo je,
  Premda ih mudrost višnja sazdà;
Što krije pismo svakoje,
  Mat' me to moja uči vazda:
Duhom me svetim vladana
Mat' cèrkva vodi bezbludna.
  Bud Bogu hvala po vàs vik,
  Što kèrstjanin sam katolik.

Isusov nauk ja dèržim
  I pred světom se time dičim;
Svetim se križem bilježim
  I kad me udes udri bičim,
Rečem: „o, ufaj, dušo, viš,
Da i sin božji podni križ.“
  Bud Bogu hvala po vàs vik,
  Što kèrstjanin sam katolik.

Kada me stisnu nesgode,
  Bez straha dalje gazim cestu,
Niti se plašim štogode,
  Da krenuh s puta k božjem městu;
Jere mi světli cèrkva mat'
Kojoj je pravi put poznát.
  Bud Bogu hvala po vàs vik,
  Što kèrstjanin sam katolik.

Svoj nauk Isus potvèrdi
  Pred světom svime mnogiem čudi;
Njim apoštoli obstèrti
  Ko sunce sjahu medju ljudi;
A cèrkva slavna njegova
Do danas stoji čitava
  Bud Bogu hvala po vàs vik,
  Što kèrstjanin sam katolik.

Što kazà Isus, da se sva
  U cèrkvi mojoj davno sbiše;
Od gorčičnoga sěmena
  Diže se stablo više i više;
Gospodnja rěč bo nemine,
Svět pade, cèrkva nesgine.
  Bud Bogu hvala po vàs vik,
  Što kèrstjanin sam katolik.

(Druga slovnička čitanka za katoličke pučke učione, u Beču 1869.)

Broj komentara: 5:

  1. Fast forward to year 2015

    SLUŽBENA KATOLIČKA DUHOVNA LIRIKA UTORKOM

    Zeko i potočić

    U jednoj zimskoj noći
    tam' gdje je visok brijeg
    smrznuo se potočić
    i pokrio ga snijeg.

    A jedan mali zeko
    taj potok traži svud,
    gdje je, kud je nestao
    to njemu tišti grud.

    I plače, plače zeko mlad,
    za potočićem tim
    žali, žali zeko sad
    žali srcem svim.

    I tužan misli zeko
    ta gdje je potok taj,
    možda laste slijedi on
    u dalek južni kraj.

    Branko Mihaljević


    Ferdinand Zvonimir

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Eno i neokonzerve počele kritički promišljati pontifikat. Sada bismo mi trebali šutjeti, svako malo ih napadati da su bešćutni, napadaju Papu, ne vjeruju u živo učiteljstvo, da su zloguki proroci, da se ne pouzdaju u Providnost, da sve vide crno, da su pretpotopni....
      I oni su nas dugo maltretirali.
      Hoćemo li se za karneval svi prerušiti u zečeve? I glumiti poslušnost, odanost i biti happpy, otvoreni i šaljivi?

      Kikii

      P:S: Samo mi iskreno vjerujemo da Gospodin vodi svoju Crkvu i vjerujemo u Petrovo prvenstvo i nezabludivost unatoč ovoj strašnoj krizi.
      Kod njih je sve to na klimavim nogama, i kritike vjerojatno neće imati mjere.

      Izbriši
    2. "da su pretpotopni..."

      Kad je Noa, veliki ugodnik Božji sa svojim sinovima gradio ploveći zoološki vrt, pardon brod, pretpotopna se ekipa izrugivala na način da su pretpotopni subjekti ti koji su sami svoji akteri objektivne istine i samoobožavanja.

      Kad su vode podigle Noin tanker nakrcan životinjskim carstvom, pretpotopni su subjekti bježali na uzvišice drsko prosvjedujući i mrmljajući kako je nečuveno da se 'priroda' s njima tako okrutno poigrava.

      I dalje, unatoč očitim znakovima neuobičajene katastrofe, pretpotopni su subjekti i dalje bili uvjerenja kako je to samo nagla stihija koja će proći. Nije puno prošlo uzvišice su nestajale pod vodom a pretpotopni su subjekti pokušali plivati, no bijahu vrlo strastveni ronioci.

      Dan drugi: pretpotopni subjekti nisu položili školu ronjenja jer su odavno prešli granicu svojih ludih i pogrešnih prognoza. Više nije bilo spasa za pretpotopne subjekte koji su postali prošlost. U to je vrijeme Noin brod kobilicom sijekao vode bezdana vođen Duhom Božjim a ne pokvarenim kompasom pretpotopnih subjekata.

      Xavier

      P.S. Brate, što je previše, previše je! Koliko puta moram dokazivati robotu da nisam robot. No pretpotopni subjekt nisam definitivno! :)

      Izbriši
  2. Što su to neokonzerve? Teško mi je pratiti vaše ideološke sukobe...
    Marin

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. @Marine
      Mislim da je Splendor dao dosta suvisao odgovor na ovo pitanje. Nadam se da ćeš pronaći tekst na ovoj poveznici. Mislim da ja spadam u tu grupu, ali još nisam siguran stopostotno. Ne znam može li se povući isto tako stopostotna paralela između neokonzervativca i novusordovca tj. ima nekih nijanski koje uglavnom gotovo do savršenstva uočavaju oni koji se nazivaju tradicionalistima. Ecce poveznice: http://splendordomini.blogspot.com/2015/01/o-nazivima.html Łongin

      Izbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.