subota, 11. prosinca 2010.

Predispitivanje o udruzi (2)

Nastavljamo s ispitivanjem javnog mijenja. Hvala svima koji su popunili prvu anketu. Oni koji nisu, još stignu.

Pred vama je najprije forma za izbor kombinacije koja bi davala ime udruge o kojoj sam više pisao u uvodnom tekstu, pa neću ponavljati. Izaberite riječi koje vam se čine najprikladnije ili, ako vam se ni jedna ponuđena opcija ne sviđa, upišite svoj prijedlog.

Iza toga slijedi jedan mogući žig udruge prikazan u najprimitivnijem obliku. Nekoliko napomena:
  • Nismo htjeli koristiti pridjev katolički ili neku inačicu jer ne znamo zahtijeva li to nekakvu potvrdu od službenih institucija Katoličke Crkve, a ova udruga bila bi najprije osnovana kao udruga građana.
  • Benedictus je spretno izabrano ime (prijedlog jednog od naših čitatelja) jer je kratko, očito je na latinskom, a ipak ga većina katolika može prepoznati (pojavljuje se i u misi i u molitvama poput Zdravo Marijo itd.). Također je i ime pape koji je oslobodio tradicionalnu misu tako da se čak i mi u Hrvatskoj možemo nadati da će uskoro biti javno služena.
  • Slovo B u sredini žiga pisano glagoljicom ističe (uz latinski naziv udruge) vrijednu glagoljašku baštinu na našim prostorima. Mislim da možemo slobodno reći da više nema starog antagonizma između latinštine i glagoljaštva jer je i jedno i drugo kod nas postalo muzejski primjerak. Zato se možemo zalagati za očuvanje obaju vidova ovog vjerskog i kulturnog blaga utemeljenog na tradiciji.
  • Naziv udruge, izgled žiga i gore opisani elementi definitivno nisu konačni i rado ću pročitati vaše komentare i sugestije koje možete upisati u formular. Možete se javiti i ako znate nekoga tko je vješt u grafičkom uređivanju. Jedna ideja (od mnogih) bila bi umjesto ovog generičkog B uzeti neko koje ima više simbolike i ljepote (npr. inicijal iz nekog od starih misala).
  • Unose iz formulara čitamo samo Marko i ja, pa se ne morate bojati otvoreno pisati.



3 komentara:

  1. iako nije vezano za temu, neznam gdje drugo da upišem...

    Ovo sam danas našao, možda ste već vidjeli, ali...ja sam oba djela pogledao odjednom!

    Izvrsno je!

    Govori o Tridentinskoj Misi i o Novus Ordo, te o tijeku II Vatikanskog koncila

    http://www.realcatholictv.com/free/index.php?vidID=ciax-2010-08-01-a&ssnID=88

    OdgovoriIzbriši
  2. Link zahtjeva registraciju, pa ga nisam pogledao, ali pretpostavljam da se radi o ovome. Pogledao sam davno nekoliko video snimki od tog g. Vorisa i nisam impresioniran. Previse senzacionalisticki i simplificirano prica za moj ukus. U svakom slucaju "not my cup of tea", ali tko voli...

    OdgovoriIzbriši
  3. Da, oni mali video clipovi su malo prejednostvani, ali ovo me je se jako dojmilo, meni osobno.

    I posebno drugi dio kada jedna kanadski svećenik govori o važnim stvarima u Misi!

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.