utorak, 10. studenoga 2009.

Istraživanje: religija i predsjednički kandidati

U pokušaju da pronađem stavove predsjedničkih kandidata o pitanjima koja su meni kao vjerniku bitna, naišao sam na vrlo zanimljiv članak.
Radi se o istraživanju koje je za tportal provela agencija Puls i već u članku naveden je niz "kurioziteta" kao:
- 60 posto ispitanih smatra da svećenici ne ispunjavaju svoj zavjet skromnosti,
- 73 posto birača smatra da svećenici ne žive u skladu s crkvenim naukom,
- tek 16 posto pripadnika katoličke vjere redovito pohađa bogoslužja,
- više od 60 posto ispitanih brak ne smatra svetom institucijom,
- gotovo 70 posto ispitanih smatra da se abortus ne treba zabraniti,
- gotovo 70 posto ispitanih podržava iz
vanbračne zajednice.
Prilično poražavajuće.
Na dnu članka je i excel tablica sa cjelokupnim rezultatima istraživanja. Trebat će mi nešto vremena da je proanaliziram, ali uskoro možete očekivati update sa komentarima...

UPDATE 11/11/2009:

Unatoč nestabilnosti excel tablice koja se par puta srušila uspio sam izvući nekoliko zaključaka. Prvo i osnovno, shvatio sam kakva sam to ja osoba i zato vam predstavljam sebe kako bih trebao izgledati prema statistici...

Ja sam žena starija od 60 godina.
Slavonka sam, imam osnovnu školu i glasat ću za Nekoga Drugoga.

Moji stavovi o pobačaju, umjetnoj oplodnji, zamrzavanju jajnih stanica i braku najviše se poklapaju sa ovom demografskom skupinom i zato mi se od sada na dalje možete obraćati sa šokica Marko!
Druga stvar koju mogu vidjeti u istraživanju jest da su muškarci samouvjereniji i upućeniji u svim pitanjima od žena (odnosno manje ih je odgovorilo sa ne znam), osim kod tvrdnje "Brak je sveta institucija i partneri ga nemaju pravo samovoljno raskinuti" gdje jednostavno jadni muški ne znaju u puno većem postotku nego žene. U gotovo svim drugim pitanjima manje muškaraca "nije znalo" od žena, osim u pitanju braka. Hm? Možda da pitaju svoje žene? Kad smo već kod muškaraca i žena, oko uloge muškarca i žene u obitelji i jedan i drugi spol ima apsolutno iste postotke odgovora... da nisu možda ispitivali bračne parove?
Odmah da se razumijemo Ličani su mi super, pa i neki od gostujućih autora na TBIBM su u duši Ličani, ali njihovi odgovori (Ličana, ne gostujućih autora) jednostavno su, barem meni, kontradiktorni. Sa jedne strane najviše se protive zamrzavanju jajnih stanica, sa sa druge strane najviše podržavaju umjetnu oplodnju.
Ljudi iz sjeverne Hrvatske, od kojih većinu, pretpostavljam, čine Zagorci, vrlo su kritični prema svećenicima. Više od 80% Zagoraca smatra da svećenici ne žive u skladu sa naukom koji propovijedaju, a njih gotovo 90% smatra da svećenici ne žive skromno kako bi trebali. Sjevernjaci istovremeno (uz Istru i Primorje) najrjeđe idu u Crkvu. Jesu li im se zamjerili njihovi svećenici ili ih nisu niti stigli zaista upoznati ostavljam za neko drugo istraživanje.
Da zaključim ovo kratko bušenje podataka izrazit ću nadu kako se u skoroj budućnosti neće uvesti "crkveni porez" jer ga trećina redovitih vjernika koji na misu idu barem jednom tjedno neće plaćati. Ja bih recimo odmah potpisao da se moj krizni porez umjesto Kosorici uplati Crkvi.

3 komentara:

  1. Pozdrav od šokice Rade :-D

    Samo bih naglasio da nije mudro vjerovati svim agencijama za istraživanje tržišta. A sad...

    Svećenici ne polažu zavjet skromnosti :-)
    A ono što mi je najzanimljivije jest kako ova anketa sjajno pokazuje koliko smo spremni tražiti svetost života od drugih i biti "blagi" prema nama samima.

    Pozdrav braći!

    OdgovoriIzbriši
  2. ova Sokica je iz Backog Monostora!!!!

    OdgovoriIzbriši

Upute za komentiranje

Kako bi se razlikovali sugovornici, obavezno koristite neko ime ili nadimak koji možete dodati i na kraju komentara. Potpuno anonimni komentari najčešće se brišu.

Nijedan komentar objavljen na ovom blogu ne podrazumijeva ni u kojem stupnju prihvaćanje od autorâ ovog bloga mišljenja koja su u komentaru izražena.